tisdag 3 november 2009

Lite vinter på bloggen!

Micke berättade att det skulle bli snö natt till torsdag så jag gjorde bloggen lite vintrig. Hoppas ni tycker det är fint!

Jag börjar längta lite till julen nu. Ser fram i mot att göra jul fint och att köpa jul klappar. 5 dec skal jag till AnnCharlott i Vetlanda och jul shoppa lite,ska bara bli så mysigt :-)

I dag har jag varit hos sjukgymnasten och tränat i 45 min och på fredag är det dags igjen. Det är så bra att jag äntligen har kommet lite smått i gång att träna.

I går var det pyssel kväll igen och i går var vi hemma hos Eva som bor på bondgård och som har ett pyssel rum som även är en butik med pyssel grejer (lite svårt att förklara,men det är ett pyssel paradis)
Här hittar du Evas butik Ängsboa
här är en bild av bordet



Eva och hennes familj har även två chinchillar som låg och sov i sitt hus och var så gulliga att jag fick ta kort på dom





I går gjorde jag en lingon krans att ha på dörren till advent och jag tyckte den blev ganska fin. (den ska hängas upp med ett brett rött band)



den är lite ojämn men jag skal fin justera den innan jag hänger upp den!

I går kom jag på en bra ide. På mitt syrum har jag bara en persienn i stället för gardin,og då kom jag på att det nog skulle vara lite kul att hänga upp fönster fåglarna mamma sytt som en gardin, så här blev det



Rätt kul tycker jag!

Ha nu en super fin kväll alla underbara människor som läser min blogg!

3 kommentarer:

  1. Så fin krans!
    Hvordan lager du egentlig en sånn?
    Jeg har så mye tyttebærris rundt huset...men det er vel ikke grønt som ditt det nå.

    Klem til deg :-)

    SvaraRadera
  2. Jo da det er sikkert grönt, jeg plokka mitt i helgen. Det er ganske enkelt og lage krans. Om du köper en halm stomme/ring og så lägger den liten bukett (vet ikke vad jeg skal kalle det) med ris på siden av ringen og snurrar fast den med tynn stål tråd eller spesiell tråd som finns på blomster butikken. Så bare fyller du på med ris så det tekker ringen på ovan sidan. Vanskelig og forklare men jeg håper du forstår. Klem till deg!

    SvaraRadera
  3. Skønner prinsippet, men om jeg kommer så langt som til at jeg setter i gang, ja se det er en annen sak ;-)

    SvaraRadera